VIVA HOLLANDIA - Reisverslag uit Sommacampagna, Italië van Lieke Staal - WaarBenJij.nu VIVA HOLLANDIA - Reisverslag uit Sommacampagna, Italië van Lieke Staal - WaarBenJij.nu

VIVA HOLLANDIA

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

26 Augustus 2011 | Italië, Sommacampagna

Zoals de weg van Sommacampagna naar Napels en Saline leidde, zo leidde de weg van Sommacampagna in dit geval totaal onverwachts naar Nederland!
De kids hier moesten 5 dagen naar Landgraaf voor training met hun ski-team.. en aangezien mijn geplande 5 dagen naar Torbole niet door konden gaan, pakte ik op 20 augustus om 5:00 alsnog mijn koffer in en checkte ik even of mijn mp3 speler nog voldoende energie had voor de busreis naar het beloofde land! Zo gezegd zo gedaan, dus om half 6 zat ik dan ook daadwerkelijk in de bus richting Raamsdonksveer... we passeerden de Brennerpas, bergen van kilometers hoog, tot we in Nederland de vlakke polders trotseerden en ik uiteindelijk aankwam op de kadepad in Raamsdonksveer.

Daar aangekomen werd ik met open armen ontvangen en kreeg ik om 21:00, oftewel Italiaanse etenstijd, een overheerlijke pizza uit de oven voorgeschoteld in Casa di Mama!
Ook zag ik hier voor het eerst onze ontzettend lieve nieuwe hond die meteen zijn tanden in mn broekspijpen zette en mijn broek kapot beet... Maargoed, 6 pizza punten en een kapotte broek verder besloot ik mijn eerste avond eens goed te benutten door naar de The Triple te gaan.. (dit schijnt de toeristische trekpleister van Raamsdonksveer te zijn!!) Ideaal voor een toerist als ik dus!

Nou dit is dus inderdaad wel de place to be daar! Vooral om het barpersoneel daar valt hard te lachen. Ik kwam daar binnen en het meisje die op dat moment achter de bar stond (renee de bruijn heette ze geloof ik) schrok zich rot toen ik binnenkwam! Ik denk dat ze nog nooit een Italiaan gezien heeft ofzo?? Ik heb trouwens sowieso zo’n vermoeden dat daar naast Hollanders alleen Belgen komen.
Ik vond het in ieder geval ontzettend gezellig daar! Zelfs zo gezellig dat ik om 2 uur nog even áchter de bar heb gestaan! Wat je allemaal al niet meemaakt als je op reis bent he!
Nou, heel wat borrels en sigaretten verder werd ik uitgenodigd om nog even te blijven hangen en ging ik tegen een uur of.... joostmagwetenhoelaathetwas... naar huis op mijn FIETS! Ik weet niet goed of dat fietsen nou zo moeilijk ging door dat bezoekje aan de pub of gewoon door het feit dat ik al enige tijd niet meer op een fiets gezeten had. Naja goed, uiteindelijk arriveerde ik weer in mijn 5 sterren hotel op de Kadepad en viel ik in diepe slaap tot mijn wekker ging de volgende ochtend...

De volgende ochtend was het namelijk tijd voor een van de indrukwekkendste bezienswaardigheden in de omgeving en dat was: een voetbalwedstrijd van VV Raamsdonk dames!!

Niet alleen voor de voetbalwedstrijd trouwens, want het dames team van vv Raamsdonk op zich is al een indrukwekkende bezienswaardigheid geloof ik...

Nou goed, zo gezegd zo gedaan... en zo reisde ik dus richting Rijsbergen waar deze dames op dat moment in de hitte op het veld stonden te zwoegen voor de overwinning.. Toen ik daar aankwam werd ik álweer met verbazing toegejuichd!! Ook zij hebben, zoals in de pub, nog nooit een Italiaan gezien denk ik?? (Nou denk ik dat er in Raamsdonk naast Raamsdonkers sowieso ook bijna niks anders dan Raamsdonkers komen). Maargoed, ik werd in ieder geval met open arme ontvangen en heb ik ontzettend genoten van deze super goed gespeelde wedstrijd van deze dames..

Na afloop van deze wedstrijd werd ik uitgenodigd om met deze dames mee te gaan naar Raamsdonk... dus ’s middags zat ik weer op mijn fiets (deze keer ging het fietsen me wel goed af, zou het toch aan het bezoekje aan de pub hebben gelegen dan??!) maar ik zat dus op mijn fiets richting Raamsdonk en parkeerde mijn fiets in de gratis fietsenstalling bij Casa van Strien. Vanaf daar liepen wij, via de toeristische route natuurlijk, richting de Halve Zool. De Halve Zool is net zo iets als de pub maar dan eigenlijk toch wel net even een bietje anders zullen we maar zeggen.... het meubilair deed me in ieder geval denken aan de vette witte tuinstoelen in het Siciliaanse restaurant waar ik over vertelde.
Daarnaast keek ik meteen mijn ogen uit, want voor het cafe kregen we gratis live muziek van de allerbeste topartiesten! (Ik denk dat dit dan Lowlands moet zijn geweest?? waar iedereen het dat weekend over had??) Anyway, het was leuk, druk, gezellig, de zon scheen, er was bier, vuurwerk, fik, iemand die met zn brandwonden in de spoelbak hing en iemand die in diezelfde spoelbak ondertussen de glazen bleef spoelen.. en er was zelfs een wc.... die continu door bleef lopen. Erg indrukwekkend dus allemaal voor een toerist zoals ik!
Toen liep daar ook ene Lisanne Buijks.. die voor ons een elixer maakte waarvan wij het recept niet mochten weten, maar wat toch erg lekker was! Jammer dat ik het niet hier in Italie kan introduceren.. zal ze toch echt een keer zelf langs moeten komen ;)
Nadat ik deze overheerlijke Lisanne-Buijks-Elixer had opgedronken begon ik al lichtelijk een beetje te wankelen... alsof ik door een giftige vis was gestoken ofzo. Gelukkig was daar mijn gids Sophie van Strien die bereidt was mij met al mijn moeilijkheden te helpen deze vakantie.
Nou, nadat de plaatselijke topartiesten uit waren gezongen reisden we richting het Vermaak... grappig zeg, daar hingen dezelfde voetbalschoenen als ik ook ooit heb gehad..!! Het was er erg gezellig want ik kreeg van deze beste man achter de bar een paar glazen Kontiki want dat moest op nu dat niet meer zoveel gedronken werd zei die.. Vreemd, want wie lust dat spul nou niet?!
Ik denk alleen wel dat dat in combinatie met die Elixer van Lisanne niet zo goed ging want aan het eind van de avond voelde ik me alsof ik door min. 10 giftige vissen was gestoken. En toen moest ik natuurlijk nog bij de fietstenstalling van Sophie’s Casa mn fiets op gaan halen. Samen met Lisanne gelukkig. Maar wat hadden Lisanne en ik honger want het was inmiddels.... misschiendatjoostookvandezeavondnogweethoelaathetwas.... maar laten we het maar houden op: Italiaanse etenstijd. Dus zo gingen wij naar de pizzeria want deze Italiaan wilde wel een goeie italiaanse pizza eten. Helaas was deze beste pizzaman iets minder italiaans dan ik want toen ik in het italiaans een pizza wilde bestellen verstond ie er maar weinig van!! Uiteindelijk kreeg ik toch een pizza voorgeschoteld.. welliswaar een Turske Pizza maar Turkse pizza is ook n pizza liet ik mij door deze beste pizzaman vertellen. Nadat we onze pizza op hadden zijn we ook daar maar weer even blijven hangen en uiteindelijk met gevulde magen naar huis gegaan...
De voglende ochtend moest ik toch wel weer een beetje vroeg op want di Nonna zou op bezoek komen, oftewel, oma kwam langs en zo ook nog meer familie, wat ontzettend gezellig was natuurlijk, maar halverwege moest ik toch echt even afhaken omdat ik naar de Hollandse Supermarkt moest, opzoek naar Italiaanse producten omdat er ’s avonds een aantal donna’s zouden komen eten in mijn 5 sterrenhotel aan de kadepad. Tot mijn verbazing kon ik alles redelijk snel vinden en at ik savonds met Tessy, Romy en Renee.... je raad het al.... Italiaans! Of nog beter gezegd: Siciliaans. Zo rond half 8 verlieten ze mijn 5 sterrenhotel weer en reed ik opnieuw richting Raamsdonk. Dit keer om te gaan kijken naar de training van vv Raamsdonk Dames!! Ik zag al snel dat het niveau van deze speelsters veel hoger lag dan het niveau van die raamsdonkse knullen die op het andere veldje aant voetballen waren en waarvan wij minimaal 20 keer de bal terug hebben moeten schuppen!!
Maargoed, aan het eind van de training heb ik van iedereen afscheid genomen omdat ik ze voor woensdagochtend waarschijnlijk niet meer zou zien.

De volgende dag moest ik vroeg op want ik had afgesproken om met Renee naar Oosterhout te gaan... Ook een wereldstad die je echt niet mag missen als je Nederland bezichtigd! Na wat geld over de balk te hebben gesmeten, gingen we wat eten bij La Place en waten we uiteraard weer.... inderdaad.... Italiaans.
Nadat we onze Italiaanse bruchetta’s op hadden, hadden we eigenlijk al snel genoeg van deze stad dus besloten we maar om terug te gaan naar het drukke stadscentrum van Raamsdonksveer, om een kijkje te gaan nemen bij de plein 7. Tot mijn verbazing kwamen we in dit enorme chaotische stadscentrum ook Rachelle en Saskia nog tegen!! Wat is de wereld toch klein he!! Daarna ging ik nog even bij Saskia op de koffie (dat doen al die Nederlanders!) en moest ik om n uur of half 7 Iris gaan ophalen om te gaan eten bij een vreetschuur, zoals we eigenlijk al maanden van plan waren. Natuurlijk wilde we daarna ook nog iets anders gaan doen dus reden we richting het voetbalveld van VV Raamsdonk om even een kijkje te gaan nemen bij de wedstrijd van Raamsdonk 1, en om natuurlijk nog even lekker plat te gaan staan ouwehoeren met de andere dames die daar rondliepen. Aan het einde van de wedstrijd nam ik Iris, Sophie, Rachelle en Lisanne met de nissan kwaskwa mee en gingen we op bezoek bij Merel om een glaasje sinas te drinken. Natuurlijk was dit een erg vermakelijke avond want alle vakantieverhalen werden uiteraard over tafel gesmeten!!
Nadat de sinas zo langzamerhand onze neus uit kwam en we ook geen interessante vakantieverhalen meer hadden besloten we om nog even naar the Triple te gaan voor wat laatste borrels en frisjes... erg leuk allemaal, maar toen wilde we eigenlijk ook nog wel even naar d’ouwe haven dus reden we via een pittoresk toeristisch weggetje richting waspik. Door dit pittoreske weggetje passeerden we het Vermaak, daar was het licht niet aan maar we zagen in het donker toch een paar koppen binnen zitten dus toch maar naar het vermaak dan... daar wat drinken... toen toch maar naar waspik.. maar in waspik zat er geen kip binnen dus besloten we maar weer terug te rijden naar raamsdonk.. wéér naar het vermaak! Toen we er om half 2 een beetje genoeg van begonnen te krijgen heb ik uiteindelijk toch weer van iedereen afscheid genomen.. en ben ik voor mijn laatste nachtje teruggegaan naar mijn 5 sterrenhotel aan de kadepad..

De volgende ochtend om kw over 6 ging mn wekker... en checkte ik weer even of mijn mp3 speler voldoende energie had voor de reis terug naar huis. Vanaf mijn 5 sterren hotel werd ik door mn mama afgezet in Landgraaf en daar stapte ik om n uur of 10 weer in de bus. Met de muziek ‘Here I go again on my own” van Whitesnake uit mijn mp3 speler begon ik weer aan mijn lange reis terug naar huis. Toen we aan het eind van de dag weer de kilometers hoge bergen passeerden en mn muziek van mn mp3 speler inmiddels was overgeschakeld naar: Wonderful Life van de Italiaanse Zucchero, kreeg ik daadwerkelijk het gevoel dat ik weer bijna thuis was... Thuis aangekomen na een vermoeiende dag (terwijl ik de hele dag had zitten lamballen in die bus) dook ik weer in mijn Italiaanse bedje, alleen dit keer wel met mijn hoofd op mijn Nederlandse kussen.. en zo viel ik na een goed geslaagde vakantie naar Nederland weer in een diepe slaap....

einde.. haha

  • 26 Augustus 2011 - 13:38

    Manon :

    leuk verslagje , kom maar snel terug naar dat 5 sterrenhotel dan !! x

  • 26 Augustus 2011 - 19:41

    Sas:

    Hoi Lieke, leuk je verslag te lezen en wat heb je een grandioze reis gehad in de mooie omgeving van " ut fer"
    ook heel goed om te lezen dat je weer richting huis ging en dan wel je Italiaanse huis, dat betekend dat je het volgens mij wel naar je zin hebt.
    Heel veel succes met alles en de groetjes vanuit een nat Brabant. xxxx sas

  • 27 Augustus 2011 - 10:38

    Di Mama:

    We vonden het fijn dat je er weer even was....

  • 28 Augustus 2011 - 12:40

    Rachelle:

    Topverslag! Ik voelde me ook wel een beetje een toerist toen we dat 'pittoreske' weggetje passeerden ;)
    Superleuk dat je een paar dagen hier was! xx

  • 29 Augustus 2011 - 15:56

    Sophia:

    Elloaa! Ik heb net een reactie geplaats, maar weet dus niet of die er nu staat haha.. Dus gewoon weer een nieuwe! Wat een hilarisch verhaal weer! Wederom veel plezier gewenst daar en wederom: geniet er van! tot snellllll!

    Kusssssssssssssssssssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Sommacampagna

VIVA ITALIA

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2012

Mijn Italiaanse valentijnsdag

04 Februari 2012

sneeuw happen en opknappen

18 Januari 2012

BACK IN ITALIA

02 December 2011

MANTOVA

25 November 2011

BUSJE KOMT ZO
Lieke

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 27829

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2013 - 25 Januari 2014

HOLA BARCELONA

10 Juli 2011 - 10 Juli 2012

VIVA ITALIA

Landen bezocht: